سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مهدی مشکات ـ شعرونظر

باسلام

 

                 «اجتماع عظیم منتظران ظهور»

 

1.امسال، چهاردهمین سال آغازحرکتی بزرگ ومردمی، با نام «اجتماع عظیم منتظران ظهور» است؛ که هم اکنون دربیش از150شهرداخل وخارج کشور برگزار می شود.

2.این حرکت، صرفا جهت دعابرای فرج، و ایجاد «اتحاد درمیان دل های منتظران» است.

3.برگزارکنندگان این برنامه،هیچ تشکیلات یا اهداف خاص دیگری را دنبال نمی کنند.

4.اصل این برنامه و نیز فعال اصلی آن،جناب سردارصفایی درمشهد مقدس(جانباز قطع نخاع و نویسنده)، مورد تایید علما ومراجع، و همچنین مورد محبت رهبر معظم است.

5.ازشما دوستان گرامی دعوت می کنیم؛ با مراجعه به گروه تلگرامی با همین نام(اجتماع...)ضمن کسب اطلاعات بیشتر، همچنین درنشر گسترده ی این خبر، در همین فرصت کوتاه، مشارکت

فرمایید. به نظر بنده، این یکی از فرصت های زودگذر برای ورود در میدان «السابقون» است. ( خلوص و شفافیت و سادگی این حرکت مردمی به گونه ای ست که نیاز چندان  به تحقیق و

تردید واستخاره ندارد. درعین حال، حتما تحقیق بفرمایید)


توضیحاتی درمورد اصل دعا برای فرج

اول:براساس روایات شریف، یکی از قطعی ترین وظایف شیعیان درعصرغیبت، همین دعابرای فرج است که اگر به «مطالبه ی عمومی» تبدیل شود؛ قطعا ظهور امام را درپی خواهد داشت.

دوم:باز هم براساس روایات: اگر مردم مسیر «مطالبه ودعا برای فرج» را انتخاب نکنند؛ بلاها وشداید آخرالزمان، ادامه می یابد؛ تاجایی که مردم برسر عقل آیند، و منجی موعود را

ازخداوند طلب کنند.

سوم: کسانی که درعصر غیبت، به انتظار و زمینه سازی ظهور بپردازند؛ بی شک جایگاه بسیار عظیمی درنزد خداوند و درآخرت خواهند داشت.تا آنجا که  فرموده اند:                                         

          «مقام چنین کسانی از شهدای اُحد نیز برتر است!»

 چراکه آن شهیدان عزیز، درزمان حضور، وبا وجود معجزات ایمان آوردند و مجاهدت کردند؛ اما اینان در متنجذابیت ها و فشارهای(مادی و روانی) دوران غیبت، وفاداری وایمان خود را ثابت

میکنند* 

یادآوری(نشان? ظهور!)

بسیاری از منتظران، هنوز از «نشانه های ظهور» سوال می کنند! بنده اما شخصا به این مساله متقاعد، و تاحدی معتقد، شده ام که : ما دیگر وارد عصر ظهور شده ایم! دلایلی هم وجود دارد....بنابراین، چیزی که باقی مانده است؛ ظهور خود امام، وقیام شخص ایشان است. وگرنه عصر ظهور، مدتی ست آغاز شده است؛ واین  بدین این معناست که: در این دوران،معادلات ملک وملکوت، همگی برمحور امرظهور رقم می خورد. درواقع، ما نیز با این سخن کسانی که معتقدند: دیگر «وارد ظهور صغرا شده ایم »موافقیم؛ و همان طور که عرض شد، دلایلی هم براین مدعا وجود دارد. اما اهمیت این مطلب دراین است که بدانیم: احتمال ظهور شخص امام علیه السلام، در هر ساعتی از ساعات این دوران، بسیار جدی ست.       

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

*روایاتی که مطالب بالا را بیان کرده اند؛بسیار است. نمونه هایی از آن ها را قبلا هم  آورده ایم.  درهرحال، این روایات را در کتاب هایی چون : اکمال الدین شیخ صدوق ره؛ مکیال المکارم؛ و یوم الخلاص... می توانید ببینید.


ارسال شده در توسط مهدی مشکات(بیاتی)